Friday 20 August 2010

Brev fran Jarfalla kommun

Hej David

Tack för ditt brev. Debatten fortsätter på många ställen, men jag är inte helt sätter på att den är så konstruktiv som jag tycker den borde vara. Och det kommer bara bli en fortsatt smutskastning av mitt namn. Jag har försökt att åtminstone föra en diskussion och jag mer än någon tror jag vill att klippan ska förbli öppen. Huruvida du skulle stängas av från forumet har jag inget med att göra. När jag läste ditt angrepp på mig var du redan "User Deactivated" (vilket du dock inte verkar vara i alla fall ;)).

Jag är anställd i Järfälla kommun, kan tycka ett om tryck- och yttringsfrihet personligt som jag är en stor anhänger av, men samtidigt är det mitt jobb jag gör där. Jag har försökt att vara så konstruktiv som möjlig på 8a. De kommer aldrig stänga klippan med den formella orsaken att namnen är kränkande och det förvaltningsrättsliga kommer att bli sekundärt. Om de gör är det för att just ta fighten och få massor av publicitet, även vid en förlust. Jag tror man kommer använda en annan ursäkt för att uppnå det resultat man vill (fornminneslagstiftningen, nedskräpning, nedslitning av naturreservat mm). Hur som är det accessen på Gåseborg som är på spel.

Viste du om att Nazistisk klotter var vanligt vid klippan och byggningar däromkring mellan 1980 och 90, dvs när lederna kom till? Jag är inte intresserad av att peka ut någon eller skapa misstanker som kanske inte har någon grund, men konstaterar att många äldre Järfällabor ved om detta och därför blir detta en himla grej. Det finns en thors hammare inristat på toppen. Sånt kan lätt komma upp senare i debatten och då riskerar klättersamhället stå med ett än mer tydligare nazistsympatistämpel.

Jag ska läsa vad som står på din blogg, men jag avstår från att deltaga, det får du gärna nämna där om du vill.

Mvh Steffen


Svar till Steffen:

Aven om du lyckas lura nagra som foljer 8a med ditt snack sa ar jag inte sa lattlurad. Och denna typ av mail kommer sa klart att vara en del av Forbundets inlaga om ni nu pa nagot satt skulle fa for er att ens forsoka stanga Gaseborg. Sedan maste du ta dig en funderar pa hur du ska begransa tillgangligheten till gaseborg? Tilltradesforbud maste rimligen galla toppen sa da gar det inte att gifta sig dar langre. Eller ska du bara stanga de vertikala delaran? Du later orovackande intresserad av att stanga Gaseborg for politiska vinster trotts att du sager tvart om.