Thursday 19 August 2010

Namnpolitisering NEJ TACK!

Debatten fortsatter pa www.8a.nu om namnen i Gaseborg. 8a tycker att vi ska ga politikerna tillmotes och andra namnen. Skriv om historien!

I brevet fran forbundet star det foljande: "Oavsett hur åsikten formuleras kommer förbundet aldrig varken vilja eller kunna bestämma hur namn får sättas eller återges i förare."Dvs inget kommer andras. Sossen som ar Jens nya kompis Steffen Oxenvad hojtar om pahopp pa 8a och tycker det ar synd att jag papekar det olampliga i hans onskan att lagga sig i vad vi klattrare doper lederna till. Mitt ganska ironiska inlagg riktat till honom valjer han dock att inte kommentera i sak.

Renet juridiskt ar han sa klart ute pa tun is utan att sjalv verka veta om det. Men han har ju gjort politik av namn pa klatterleder sa han bryr sig nog inte om att kolla upp hur hans politik ska kunna implementeras. Tack gode gud att han ar kommunalpolitiker. Dom har som tur vad inget inflytande over den juridik som paverkar denna fraga.

Nu till det viktiga. Detta ar en fraga om yttrande- och Tryckfrihet. Inte om tillgangligheten for klattring i Gaseborg. Slaget ar forlorat for bade Steffen Oxenvad och Jens. Ingen policy kommer andra pa namnen oh ingen kommunalpolitiker besitter nagon forvaltningsrattslig mojlighet att forhindra klattring pa Gaseborg med hanvisning till vad som ar en privat utgiven trycksak.

Sedan sager Steffen Oxenvad att flera skrivit till kommunen annonymt. Well jag har skrivit till kommunstyrelsens ordforande i mitt namn. Sa du har fel pa den punkten ocksa. Det ar saklart korkat av mig att ge denna Steffen publictet genom att namna honom vid namn men jag gor det for jag tror att de roster han kan vinna hos Hess och hennes polare kommer han forlora hos klattrare.