Wednesday 20 August 2008

Nar ska envisheten segra?

I borjan pa sommaren sag jag en linje som jag blev kar i. Det ar en svagt overhangande  gul vagg pa konglomerat. Jag vet att jag tjatar om det men jag gillar det. Nar jag forst inspekterade linjen sa kunde jag se mig sjalv gora den. Pa nagot satt sa tala den till mig. Nu si sa dar knapt en manad efter forsta forsoket sa borjar talamodet tryta. Varje gang ar det samma ritual. Aka dit varma upp pa samma leder vila och sedan testa. Jag hoppas slingorna inte ruttnar och att andra klattrare finner gladje i att dom sitter dar... Nu har jag gjort 8 forsok och aldrig trillat av pa samma stalle. Det tycker jag sager en del om hur jamnhard leden ar. Man kan falla vart som pa den. Well det ska nog ga snart men om nagon har nagot tipps pa hur jag ska klara av den lattare sa shoot. Jag brukar bara testa en gang kanske borde jag testa den 3 ggr pa en dag i stallet och se om det funkar. 


Det roliga ar att jag har sett ett par linjer som jag tycker har talat till mig. De har framst rort sig om leder fran 7b och uppat. Dvs leder som jag inte bara ger mig pa utan att kanna mig stark. Det roliga ar att min kannsla av att leden talar till mig alltid stammt. Tex sa har jag gatt och tittat pa en led som ar ganska brant och dessutom 7c. Trotts att den ar brant och ser pumpande ut sa har det kannts som att den skulle jag kunna satta. Jag har liksom kunnat visualisera flytten fran marken och kannt att jag skulle satta den.

Hur som sa blev de sa att vi hamnade pa denna klippa i helgen och jag var inte sarskillt motiverad men tankte att fan jag gor ett forsok. Nu var det dock sa att min hyper ambitiosa kompis fran Irland ocksa ville testa sa vi singla slant om vem som skulle fa forsoka forst. Jag torskade sa klart men det gjorde val inget da slapp jag ju hanga upp slingorna. Redan efter 2 klipp sag jag att jag tankt ratt och nar min kompis som ar pa min niva skickade den utan effort sa blev jag forst lite ledsen att jag inte vunnit och fatt onsight mojligheten. Och nar det val blev min tur sa klattra jag den med den beta jag visualiserat inte den han just anvant och vipps sa hade jag klippt ankaret pa mitt flash forsok. 

Nu tycker jag inte leden holl graden men det roliga var att jag kannt ratt och att det blev ratt. 

jag hoppas denna intuition ska fa mig till ankaret pa mitt konglomerat projekt.